Stadsoevers

Stadsoevers is een belangrijk gebied dat zowel de interessante stadsontwikkelingen weergeeft als het potentieel van Roosendaal uitstraalt. Een dynamische wijk met een fijn woon-, werk- en leefklimaat. Een eigenzinnig stadsdeel dat talent aantrekt en werkgelegenheid biedt. Als onlosmakelijk deel van het geheel verbonden met het merk Roosendaal. Door onze krachten te bundelen kunnen we Stadsoevers een eigen gezicht geven, als hotspot in de etalage zetten en zo de hele gemeente aantrekkelijker maken om te wonen, werken, leven en bezoeken. Sinds 2023 ondersteunen wij de gemeente Roosendaal met het bereiken van de volgende doelstellingen: 

  1. Stadsoevers positioneren als een aantrekkelijk en dynamisch woon-, werk- en leefgebied 
  2. Verbindingen leggen met andere deelgebieden en ontwikkellocaties, zoals Spoor C en rsdbyroos.nl. (Roosendaal als interessante vestigingsstad positioneren.) 
  3. Het aantrekken van nieuwe doelgroepen binnen en buiten Roosendaal die Stadsoevers gaan overwegen als aantrekkelijke en dynamische woonplek. 

Doelgroep 

Een belangrijke doelgroep die wij willen hiermee willen bereiken is de jonge, ondernemende bewoner, mensen die we aan onze gemeente willen (blijven) binden. Zij kunnen als geen ander een duurzame bijdrage leveren aan de economische ontwikkeling van Roosendaal. Ze zorgen in de toekomst voor innovatieve bedrijvigheid, werkgelegenheid, brengen dynamiek in de stad en zorgen voor een verbeterde leefbaarheid wanneer zij zich hier vestigen.  

Samen met Onderzoeksbureau Ginder hebben we een uitvoerig kwalitatief en kwantitatief onderzoek gedaan naar de omvang, kenmerken, wensen en behoeften van de jonge, ondernemende bewoner. Dit onderzoek hebben wij als uitgangspunt genomen om hier vervolgens persona’s voor Stadsoevers op te stellen. Deze persona’s liggen aan de basis voor de verdere communicatiestrategie die we voeren. Lees hier de samenvatting van dit onderzoek.

Social media strategie

Met bovenstaande doelstellingen en doelgroep als uitgangspunt hebben we een social media content strategie voor 2024 ontwikkeld. Hiervoor gebruiken we de bestaande kanalen van Stadsoevers om de huidige community te bereiken en te vergroten. We zorgen voor relevante content en investeren we in een lange termijn relatie. Het terugkerende karakter van content zorgt dat Stadsoevers structureel top-of-mind blijft bij de volgers.

Content 

Naast organische content die doorlopend op de socials worden geplaatst, zijn we in 2024 ook gestart met adverteren. Momenteel komt het grootste deel van de volgers van de kanalen van Stadsoevers uit Roosendaal. Om juist ook mensen buiten Roosendaal te interesseren, zetten we betaalde posts in. Demografisch gezien focussen we op inwoners in een straal van 25-50 km rondom Roosendaal.   

Stadsoevers in beweging   

In de vijfdelige videoserie ‘Stadsoevers in beweging’ laten we Stadsoevers vanuit 5 verschillende perspectieven laten zien. Dit doen we in opdracht van projectteam Stadsoevers - Gemeente Roosendaal. Wij bedenken hiervoor het concept en de verhaallijn, schrijven het script en briefen de videograaf. Zo vertelt projectmanager Gerben van Dijk in de video hieronder over de toekomstvisie op het gebied. Ook worden de nieuwe deelgebieden Vlietkwartier en Beekkwartier belicht vanuit het perspectief van de architect en van een toekomstige bewoner.  

Fotografie 

We vullen continu onze stadsbeeldbank aan met foto’s van wonen en recreëren in Stadsoevers en leggen we maandelijkse bouwupdates vast. Foto’s zijn vrij te gebruiken voor partners van de stad.  

Om deze webapp aan je beginscherm toe te voegen, tik op het delen-icoon en kies 'Zet op beginscherm'. Om deze webapp aan je startscherm toe te voegen, open het menu en kies 'Toevoegen aan startscherm'.