In Roosendaal

Met de samenvoeging van onze social media kanalen hebben we een belangrijke stap gezet in de verdere professionalisering van onze social media strategie. Voorheen waren we actief op twee afzonderlijke kanalen: Bezoek Roosendaal en In Roosendaal. Om efficiënter te werken en een duidelijker merk neer te zetten, hebben we besloten om vanaf 1 juli door te gaan met één kanaal: In Roosendaal. Dit is nu het enige, officiële kanaal van Roosendaal Citymarketing op zowel Facebook als Instagram.

Campagne In Roosendaal

Om de overgang naar één kanaal onder de aandacht te brengen, lanceerden we een campagne gericht op het vergroten van de zichtbaarheid en het aantal volgers van In Roosendaal. De campagne bestond uit een mix van online en offline media, waaronder:

  • Gerichte advertenties en organische posts op social media.
  • Korte filmpjes op de digitale schermen voor meer zichtbaarheid.

Het resultaat van de campagne was positief. In augustus hebben we onze doelstelling van 2000 volgers op Instagram bereikt – een stijging van bijna 25% ten opzichte van vorig jaar. Dit bevestigt de kracht van social media als middel om een groot en specifiek publiek te bereiken en een online community op te bouwen. In december was het aantal volgers gestegen tot 2800.

Dashboard voor online resultaten

Om onze online resultaten te monitoren hebben we geïnvesteerd in een dashboard. Dit dashboard biedt inzicht in de statistieken van onze websites, social media kanalen en campagneprestaties. Met behulp van het dashboard kunnen we efficiënter analyseren, optimaliseren en rapporteren.

Om deze webapp aan je beginscherm toe te voegen, tik op het delen-icoon en kies 'Zet op beginscherm'. Om deze webapp aan je startscherm toe te voegen, open het menu en kies 'Toevoegen aan startscherm'.